Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, August 5, 2010

Kisah Cinta Kami

Idea ni aku dpt from my SIL. Saje nk mengimbas kembali kenangan mase zaman2 bercinta dulu. Umor pn dh 30... Urat2 halus pn dh byk putus kerana bersalin (kata org2 tua lah...) So, takot la kan memori2 indah dulu berkubur camtu jer dek sifat pelupa nih... hehehe....

Aku penah tulis serba sikit macamne aku bole jumpe cik abg time dpt TAG dulu. X ingat? Kalau rajin bole gi kt ENTRY NI.

Ni kira cam sambungan la... Kenapa aku bole jatuh hati ngan dia. Eeewah! Geli tak? geli tak? =D

Mase mula2 couple dulu tahun 1998. Gila...lama dh tu! Cik abg ni bukan la seorang yg romantik. Yang sentiasa memberi bunga, hadiah, kad or so ever lah! Tapi aku tau...apa je tindak-tanduk dia, I'm no. 1.

MASA - Memang dia sentiasa ada masa untuk aku. Walau ada hal atau ada kerja sekali pun, aku tetap didahulukan...tau2 muncul je. Mase time aku kerja di Levi's PC dulu, tiap2 hari dia akan amik aku dari kerja dan sejak itu akulah pembonceng setia RXZ biru/hijau tu. Tapi aku bukan minah rempit okeh? or zaman tu minah rempit kteorg pnggil bohsia. Erm sejak tu x pernah sekali pn aku blk naik bas atau lrt lagi dh. X mcm mula2 aku keje kt situ. Nak naik bas jauh tau dari Pertama Complex jln kaki smpai ke bus stop dkt2 ngn Jakel Jln TAR tu. Korang bygkn mlm2...jln kaki kt lorong2 tu. Takut kena rompak, kena r***l! Ish..ngeri2!! Time tu Jakel pn x de lagi...yg ada Yassin Restoran jer. Hahaha...

Ok, skali tu....time aku dh nk blk keje hujan turun selebat-lebatnya siap ngan petir dan angin ribut2 tu. Hujan dh setengah jam, cuaca still camtu jugak. Tepat jam 9.30 mlm, cik abg x smpai2 lagi. Biasanye seblom aku blk keje, dlm kol 9.00 camtu dh nmpk muka dh....kompem ni aku akan blk sendiri. Nak kol time tu masing2 x de enpon (zaman tu org yg ada enpon pn x ramai. Rasenye klu ko tu businessman, keje bagus atau anak org kaya baru lah pakai enpon). Aku berdiri kt Entrance PC. Nak x nak kena redah gak...naik lrt la dkt sikit. Kena cepat coz lrt last kol 10.30 kot (x ingat la...umor kn dh meningkat. huhuhu....). Aku baru melangkah dlm 5,6 tapak, tetiba hati ni tergerak nk menoleh ke belakang. Cik abg! Baru park motor tgh hujan. Dgn basah kuyup, suar pendek paras lutut (seblom tu x penah tgk dia pakai camtu...biasa mmg suar panjang punye), helmet di kepala, helmet basah di lengan (aku punye la tu). Tgk dia pandang kedai levi's yg dh bertutup... Aku pun dgn tersenyum gembira pergi mendapatkan dia. Dh dkt baru dia perasan aku.
Cik abg : "Abg ingat adik dh blk tadi...."
Aku : "Adik ingat abg x dtg...."

Masing2 hanya tersenyum. Dalam hati sungguh gembira...terasa sungguh bahagia. Ada insan yg menyayangi kita sanggup melakukan apa saja dgn niat utk tidak menyusahkan kita dan memastikan kita selamat sampai ke destinasi.

Hujan terlalu lebat sbb tu cik abg kuar umah lambat. Nak tnggu hujan reda, x reda2 jugak. Akhirnye dia buat keputusan meredah hujan sambil bwk motor laju2 sbb takut aku tertunggu-tunggu. 10 minit je dh smpai dari Kg. Pandan ke Pertama Complex dlm keadaan jln licin dan pandangan kabur. I'm so lucky to have u as my bf.... :)


* Mybe akan ada sambungan kata2 cinta yg dia tulis di belakang gambar2 kami. hehehe...kompem dia akan malu! hahahaha


Gambar ini setelah 7 tahun berchenta...snap guna kamera biasa.



8 comments:

eMMe said...

wow! akak wat imbasan...
tu tgh gelak sowang2 la tuu...
hahahaa....

Anonymous said...

nape la time nie abg i tak ensem..kak jue leh terpikat..dh la tak keje time 2 kan

sWeEt MoM's said...

saat2 bercinta mmg indah2 belaka..
klu imbas2 balik mmg gelak sorng2..
kaki bau busuk pn kata wangi..
tp bila dh kawen kaki bau sah2 kata busuk..
eh3..apa pendapat kak jue?

|Liyan| said...

sweetnye kak.. apa perasaan bercinta lama sebelum berkahwin?sama selepas berkahwin?kalau sama apa rahsianya...hihih..

~daRLee ZuRiS~ said...

waaaa..memori dalam hujan ye
hehee

JUE said...

eMMe : Kahkahkah... Gelak besar lagi!


storymira : org tgh berchenta...x ensem pun nmpk cam manisssssss jer! =D Dia keje la...kt hotel. Mira kecik lagi time tu...baru darjah 5. Ada ingat ka? hahaha...


sWeEt MoM's : Hehehe...betul la tu. Dulu2 nak kena jaga hati... Kata sayang... ;P


Liyan : Bila bercinta lama sebelum kawin, kita lebih mengenali hati budi masing2 & perasaan cinta itu lebih kuat. Tapi ini sume soal jodoh...klu dh tertulis cepat jodoh kita, cepatlah. Cam K.jue kena tggu 8 thn baru smpai jodoh ~ Ngheee. Nak tau sama atau tidak ngn selepas kawin? Jwpnnye...lebih kuang sama =)

~dARlee zuRis~ : A'ah...sib baik x de daun pisang dlm ini cerita. Klu x... Memori daun pisang la jawab nye. Ah...Ahh... hihihi

sWeEt MoM's said...

eja mmg suka cara kak ju berkwn lama..mmg setia la dua2 nie..kak ju dlu2 cntek mmg cm abby abadi..

JUE said...

sWeRt Mom's : Hehehe.... Dulu Abby kurus, K.jue pn kuwus. Skang Abby dh nmpk lemak2...K.jue pn dh nmpk spare tyre! Hahaha...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails