Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, August 9, 2010

Kisah Cinta Kami - Kau ku tinggalkan...

November 1998 aku telah mendapat surat tawaran utk memfurtherkan study pada Disember 1998 di Melaka. Ada kwn2 yg dh pergi pn bulan Jun. Aku lak yg lambat...hujung thn baru dpt offer. Mulanya mmg berat hati nk pergi sbb dh sonok pegang duit sendiri dan yg paling utama sedih sbb memikirkan insan tersayang yg akan ditinggalkan di KL. Maklum la...org tgh mabuk bercinta. Biasa dok jumpe hari2 kn? huhu... (Ish...Geli nye ayat! ~ skang ni la baru geli...dulu x pun!) kahkahkah....

Akhirnye...setelah dipikir dgn semasak-masaknye nya. Petang keesokan harinye tu aku blk keje awal, x amik OT. Peluang ni aku amik utk kuar date ngn cik abg dan utk memaklumkan berita gembira + sedih ni.

Dengan suara yg tenang dan susun kata yg teratur...aku maklumkan yg aku terima tawaran tu. Penerimaan cik abg? Mmg dia berat hati...tapi dia memahami. Aku sungguh lega... Finally, dpt la aku further study dgn hati yg tenang.

Sehari seblom aku dan family akan bertolak ke Melaka, ada lagi brg2 yg perlu dibeli (last minute preparation lah ni). Mak & Abah telah mengoffer diri utk bwk aku ke Jln TAR. Mlm seblomnye... Cik abg ada kol umah aku. Dia kol dari public phone (kan aku dh ckp dlm entry selom ni, time tu enpon tarak). Kteorg ni style...kadang, walaupun dh jumpe siang tu, mlm pn bergayut lagi! Cam byk sgt la nk diborakkan. Haha... Okeh, smbg blk cite. Erm aku bgtau cik abg yg esok aku x dpt nk jumpe dia seperti yg telah dirancang sbb spt perkara di atas lah. Bknnye ape...klu ikut kteorg nk la jumpe seblom aku ke Melaka kn? Dia hanya kata...dia faham. Dalam hati...sape pn x tau kn?

So, lepas je aku & family membeli apa2 yg patut...tetiba hati ni cam meronta-ronta. Nak jugak jumpe my cik abg. Nak jugak! Nak jugak! Smpai kt umah agaknye dlm kol 2 kot. Aku terus ckp ngn abah, aku nk kuar jap. Lepas letak2 brg...terus aku kuar. Amik teksi gi umah cik abg. Time tu aku x sure dia ada kt umah atau x...umah dia plak x de fon. Tapi aku nekad. Aku pergi jugak. Camne pun aku mesti pergi jugak!

Smpai2 kt umah...tgk umah dia, tingkap sume bertutup. Motor dia x de... kereta family dia pn x de. Agak frust di situ...rase cam nk nangis pn ada. Kat mana aku nk cari dia? Klu family dia ada kt umah...mybe bole la aku tnye kn. Itu pn klu derang tau mana dia pergi. Biasa ar...lelaki umor 21 thn, mana nk ckp klu nk gi mana2. Dgn berat hati...aku pergi gak ketuk pintu umah dia. Tuk! Tuk! Tuk! Assalammualaikum....

Tetiba pintu dibukak. ABG!!!!! Dia pun cam terlalu terkejut + eksaited sbb tgk aku ada kt muka pintu. Terjadi aksi sensored di situ cam Nabil Raja Lawak time menang Anugerah Bintang Popular tu hah. Tindakan di luar kawalan katanye... Aku pn sama gak cam si Irma Hasmie tu...tegak aje! hahaha... Lepas tu dia msk dlm dan bwk kuar BUNGA!!! Wow...surprie giler! 1st time tu dpt bunga dari dia. Kan aku penah ckp, dia ni bukan Mat Bunga or Mat Present. Tetiba bole dpt bunga lak. Mmg happy! Pastu baru aku tau, rupenye bunga tu dia dh beli dr mlm tadi seblom dia kol aku tu. Bila aku ckp x jadi jumpe...mmg dia frust jugak tapi dia diam kan je. Hati lelaki...mmg tidak suke menunjukkan kesedihan. Hanya dia saje yg tahu... ;)




* Mybe ada yg terfikir. Mana pergi motor dia? Rupenya motor dia, dia parking betul2 kt tepi umah berhampiran ngan umah jiran sebelah. Mmg aku dh nmpk motor tu kt situ...agaknye sbb hati dh x tentu arah tadi. Bole aku x cam yg tu motor dia...huhu. Selepas terima bunga tu, aku pn tunggu lah dia bersiap-siap sambil berborak ngan anak2 jiran dia. Destinasi seterusnya....KLCC dan Pertama Complex (dh jadi tempat wajib kteorg dh tu....hehehe). Dan utk pengetahuan sume...itulah bunga pertama dan terakhir aku dpt okey? Ermmmm....jadilah.... ;P



10 comments:

. i . n . a . z . said...

eheheh... bes... bes... cerita la lagi.

tapi mmg nasib kita sama. dapat bunga skali je. memang tak bes...

JUE said...

.i.n.a.z. : Hahaha...nnti sambung lagi.

A'ah...derang ni x reti ke yg kita pompuan ni suke bunga? Dh tulis kt blog pn wat2 x paham jugak. Huhuhu...

Ezzah said...

ehehehe..macam drama la kak jue. :P

JUE said...

Ezzah : Hahaha...slot cereka!

eMMe said...

leh wat cerpen/novel la kak jue...

JUE said...

eMMe : Kalau ada permintaan drpd peminat, cerpen ini akan disambung... ;P

sWeEt MoM's said...

CiNtA aBadI..
SeMoga KasiH SayaNg DaN PenGorBanaN
BerPaNjaNgaN SelaMaNyeEEEEeee..
AmiN..

balik Mintak Cik Abg Bg BunGa TaUuu!!

JUE said...

sWeEt MoM's : Terima kasih eja... Amin....

* Hmmmm....bkn dia bg bunga ja... dia bagi botol susu anak. Soh bancuh susu! hahaha...

houseofgreen said...

kak jue chomel, mmg berat kalo nk tinggalkan mr.ch3nta jaoh2 kan. waaaa tidakkk. rindu bangat. bile tengok cik abang kak jew wat cm tu, mcm happy lak. nk bunge gak. heh heh heh. @>---- lyn doakan moga akak bahagia selamanya. muahsss.

JUE said...

alynchoongjr : Betul Alyn...mmg berat hati. Tapi sbb fikir masa depan...pergilah jugak. Hari2 windu! waaaaa.... Terima kasih atas doa alyn...amin.

* K.jue pn doakan alyn bahagia & ditemukan jodoh ngn mr.ch3nta. Bole kelik kg. saing! ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails