Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, February 1, 2010

Aku dan kemusykilan

Hye...harini aku dah tuka background lain.
Konon2 nye nak tiap2 bulan tukar background la...
coz xde la korang jemu kn? hehehe...

Satu benda baru yg aku wat arini ialah...wat Header!
Tapi nape header aku x penuh eh?
Ada sape2 bole tlg jawapkan kemusykilan aku ni?

Hah...ada lagi pertanyaan!
Nape bila aku dh pilih background...
kotak entry mase mula2 aku create blog tu still ada?
Sebab tu la bila aku tuka background....
still lagi aku cari kaler yg ala2 pink
untuk matchingkan ngan kotak tu.

Pastu...camne aku nak justify post aku?
Sebab aku nye align belah kiri jer...

Pastu kalau nak tuka tulisan camne lak?
Tulisan tu kecik sangat la...
sakit mata nak baca kn?

Please....sape2 bole tlg ajarkan aku perkara2 basic ni dulu...

3 comments:

DIDOT said...

heheh..banyak soalan kak jue..t kite try tlg satu2 ek?..kite pun bkn terer noo..heheh..selalunye hasben kite yg jd mangsa soalan2 camnei..ekekek..t kite try tgk..

eMMe said...

hahaha...maaf la kak jue, bab2 ni mmg kite fel
ampun buk!

Qastalani® said...

alamak. kalau tengok macam ni nanee x pandai nak ajar laa.. kena bukak masuk dalam coding sendiri, baru nanee bole buat. InsyaAllah..

1. header jadi sekerat mungkin sebab template k ana jenis mcm ni kot..

kalau remove and re-add header balik camne? nanee pn dah x ingat kat section mana nak ngerjakan header tuh.

2. x paham soklan

3. masa kita tulis entry, kat sebaris dengan nak "add image" kan ada button justify full. sebab awal2 bukak entry memang dia terus "align left". Kalau nak entry justify, sebelom start menaip, kena klik justify dulu lee.. Itu jela gayanye. Memang setiap kali nak justify kena buat sendri manually. secara ottomatik tak tahu lee.. ngeh3

4. Tulisan ni ok je x kecik sangat pun. Kalau nak tuka font atau colors, Dashboard --> Layout --> Font & Colors. Pilihan fonts memang x banyak. Kalo nak font lain dari yang tertera, kena pegi main dekat coding. Setakat ni main coding, nanee cuma berjaya tuka font pada header nanee tu je. MoMMy Qastalani - entering a new phase of life is extremely challenging...

5. K ana belom ada signature blog lagi kan?? Kat setiap penghujung entry ada signature "Juliana" etc. p kat http://www.mylivesignature.com/ --> Start Now --> Create signature sendiri. Lepas tu amik coding html dia (copy). Pegi ke dashboard blog --> Setting --> Formatting (sebelah publishing) --> Post template (ada kotak kosong besar). Pastekan coding html signature tadi dan save setting.

Lepas ni, setiap kali nak tulis entry baru, dalam box compose tu dah tertera siap-siap signature kakak!

Selamat mencuba yek!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails