Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, May 25, 2010

Pengalaman Aku ~ Drugs Urine Test




Hahahaha....pagi2 semlm, masuk opis aku dapat surat ni! Yang bestnye aku yg tlg edarkan surat kt staff2 yg terpilih tu. Huhuhu... Err department aku ada 7 orang yg BERTUAH telah dipilh secara rawak oleh Bahagian Pengurusan Sumber Manusia (BPSM) termasuk pegawai dalam Kumpulan Profesional, Staff Sokongan 1 & 2.

So, this is my first time kena urine test utk pengesanan dadah. Perasaan aku? Mula2 tu terkejut gak. Pastu rase...xde pe lah. Kelakar pn ada...excited pn ada...(new experience la katakan). Lagipun department aku pn bknnye ramai...ada 23 org jer. So...nak x nak, mesti tersenarai gak.

Mula-mula tu kiteorg sume berkumpul dalam Bilik Mesyuarat untuk mendengar sedikit taklimat drpd wakil Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) Selangor. Setahu aku...ada 70 org yg terlibat tapi mase dlm bilik meeting tu x smpai pn 40 orang. Maybe derang dtg lmbt sket kot...xpn ada yg bercuti. Pastu wakil drpd BPSM panggil nama sorang2. Kebetulan lak...department aku yg kena test dulu. Okey la tu...xde la tnggu lelama dlm bilik meeting tu kn.

Pastu kiteorg sume kena gi toilet. Dalam toilet ada sorang wakil drpd AADK yg sedia menunggu ~ ni kt toilet lelaki jer. Kt dlm toilet for ladies...xde plak sape2 yg tnggu. Kt dlm toilet lelaki, derang dikehendaki utk melepaskan 'hajat' tanpa menutup pintu. Ahahaha...sian member aku sowang tu, dkt setengah jam dlm toilet baru bole buang air. Dia kata "Malu...sbb ada org kt blakang, tgk!" ;P

Okay...pastu memasing bwk sample mcm ni utk di'test'. Make sure isi kandungan dlm botol tu, kalau x dpt penuh...separuh pn ok.


Dengan menggunakan Multi-Drug Screen Test Kid mcm ni...bole la tau sama ada seseorang tu negative atau positif dadah jenis ape. Ni contoh 9 panel, yg AADK punye ada 4 panel jer utk ujian dadah jenis ganja, syabu, ATS & satu lagi menda ntah. Ni aku tau pn sbb boss aku tnye wakil AADK mase tgh tggu result tu.


Err dalam mase lebih kurang 2 minit dh bole tau result. Tapi akunye...lambat lak. Dua kali wakil AADK tu celup balik kt sample aku tu baru result kuar tau! Nak tau result aku? Hehehe... Agak2 korang, muka mcm ni positif ke negatif? ekekekeh...




*photo sample & test kid from google k.

2 comments:

Opah Ju said...

kak ana positif nak maju kedepan ke...he..he..

JUE said...

Opah Ju : Hahaha...positif maju ke depan tu lmbt lagi kottt. ;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails