Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, June 1, 2010

Tentang Diri Saya (TAG)

Dah seminggu lebih dapat tag dari Whitey Mommy....ni baru nk jawab. eheheh...sori yer dikkk! Kak Jue ni sometimes ada sikit slow daaaa...


a) tulis 20 perkara rawak wak wak ( random dem dom ) tentang diri awak(tak kisah lerr bende tuu fakta kerr angan angan kerr cita cita kerr imaginasi ker or wat so ever laa .)


1. Aku mama kepada 2 orang cahayamata yang sweet n cute! (fakta) ~ xpela kan...bila lagi nk puji anak sendiri.

2. Muka ada frecles cam minah salleh. (fakta) ~ frecles...ya! minah salleh? hehehe...

3. Aku ada pakcik kt England nama Sohaimi Douglas bin Mohd Kassim yg x penah jumpe dan yg x tau kewujudan adik-badik dia, anak2 sedara dia serta cucu2 sedara dia. (fakta) ~ Atuk aku penah kawin ngan omputih seblom Jepun dtg menyerang Malaya dulu.

4. Aku ada darah mix blood from my mother side. (fakta) ~ Atuk aku ni mmg x minat org melayu agaknye...mula2 kawin ngn omputih, pastu Burma, pastu ngn nenek aku org cina lak! eheheh.

5. Bilik aku semua kaler pink. Katil, almari, cadar, langsir sume kaler pink! (fakta + false) ~ Tu duluuuuu...mase kecik2 n remaja. Skang? Huh...bertuah la cik abg I tu nk bagi bilik kteorg kaler merah jambuuuu.

6. Once aku adalah pemegang title best student dgn gred CGPA 3.9! ~ Kahkahkah....nampak sgt la menipu.

7. My favorite baju adalah yg berkaler hitam! (fakta) ~ betul!!! lepas ni aku nk penuhkan wardrobe aku ngan baju2 yg berkaler hitam bcoz...I'm so fat! fat! n fat!

8. Kat ofis...aku sgt teliti orangnye. Meja akulah yg paling kemas. X suke la tgk sepah2 atas meja nih! (soooooo false) ~ hahaha...meja aku penuh ngan surat2 & fail!

9. Kali pertama aku terima Kad Cinta dari boys mase umur 8 tahun! (fakta...ok) ~ zaman kanak2, aku sgt fames! hehehe...

10. Dulu2 mase nak gi mengaji...ada sekumpulan koir/backup singer yg sedia menunggu aku kat tepi jalan sambil menyanyikan lagu2 tangkap leleh...menyanyi sambil memanggil2 namaku. (fakta!) ~ Rase cam artis you...org pnggil2 nama kita. kan aku dh ckp, zaman kanak2 aku sgt femes! ahahaha...

11. Aku penah berlakon filem Mira Edora. X caya? Tengok skit pelakon utama tu sape...Julia Rais kn? ~ Er...x sama eyh Julia Rais ngan Juliana Kamaruddin?

12. Haaahhhh Iklan Syampu. Aku penah masuk TV utk iklan syampu Rejoice! (fakta) ~ Korang ingat lagi x...dulu Rejoice penah wat iklan, Budak Sinki main terjah je sape2 yg berkenan utk disyampu kan. Pastu kemuncak iklan tu mesti ada sorang yg kena pusingkan kepala macam dalam iklan2 syampu yg biasa kita tgk kt tv tu lah. Ingat lagi x? Well...aku lah orangnye mase kt edisi negeri Melaka!

13. Kat sekolah menengah, aku aktif sukan. Aku wakil Rumah Sukan/ Sekolah/ Zon utk kebanyakan acara olahraga. Aku telah dinobatkan sebagai Olahragawati Sekolah mase aku form 4. (tipu siotttt...tu kawan aku lah. kahkahkah) ~ Mase time tu aku bawak sepanduk umah sukan je mase perbarisan. Berpeluh2 tau tgh2 panas kt stadium sambil berpakaian tradisional!

14. Aku suke sangat menyanyi...tiap2 hujung mggu mesti nak berkaraoke ngn cik abg kt umah. (ni pun tipu) ~ x penah! set karaoke pn tarak! memasing suara klu nyanyi bole banjir la putrajaya camtuh! ;D

15. My baby girl rambut perang... (fakta) ~ ramai yg tnye, Rania tu rambut perang ikut sape? Erk...? cam mama dia la mase kecik2 dulu uols! x caya eyh? X caya...cuba tnye my mom! ;)

16. Aku si Ikan Paus! (fakta) ~ Pakcik aku di Bentong, tgk gambar aku mase baru semggu lepas bersalinkan Muqrie. Dia ckp "Gemuknye Ana...macam Ikan Paus!" Mula2 tu tersentap gak tapi ternyata dia mmg betul...sampai skang aku ada weight issue yg x settle2.

17. My husband sangat romantik orangye. Tiap2 kali hari bersejarah kami...dia akan bagi sejambak bunga beserta dgn kad kecil dgn kata2 romantis. Tidak lupe, teddy bear kecil dan coklat ferrero rocher. (ini hanya fantasi) ~ Cik abg I tu nk wat sume benda nih? hah hah hah hah.

18. Seblom kawin dlu aku slalu 'berfoya-foya'ngan my kazen2 (berfoya-foya la sgt...padahal gi mkn2 je. kihkihkih). Penah aku (Kak Ana) ngan Nana gi terjah hostel Ina sbb xtau jalan nk gi Uptown. Nak cari hostel dh satu hal...berpusing2 kt sejam baru jumpe hostel dia kt Damansara tu. Agak2nye klu trus cari jln dh jumpe dh uptown. Hehe..tu alasan jer. Padahal mmg nk kacau Ina pn! (fakta) ~ Ye korang...mmg kazen2 kteorg ni ramai yg nama Na kt blakang. Juliana, Qistina, Liyana, Diana, Farhana, Amalina...ada yg tertinggal ke? (tertnggal...ada sowang lagi, Syazana ~ thanx to N.Q.R)

19. My son, Muqrie...dia ni prihatin orgnye. Klu adik dia nangis ker, kazen dia nangis ke...msti dia cuba pujuk. Dia akan tnye..nk susu ke? nk puting ke? x pn dia akan bagi permainan. Kalau dia nmpk kita sakit pn..dia akan tnye. Walaupun kita x ckp, tp dia bole prasan yg kita sakit "Mama kenapa...? mama sakit ker...?" (fakta) ~ beruntung tau sape2 yg nk bermenantukan anak aku yg sowang nih ;)

20. Aku dan cik abg akan menunaikan umrah pada cuti sekolah. Alhamdullillah...seru dh smpai. Rezeki pn ada lebih...cuma cuti sekolah time bila je xtau lagi! hehehe..

(b) tag pulak bende ni kepada rakan blog anda ( sekurang kurangnya 5 orang )
nak tag sape ya.... : Maslina/ Irnie/ Qastalani/ Mira/ Angah Alifah


(c) kalau tak ikut peraturan , di mana keseronokan 'TAG-TAGGED-TAGGING' niyh
Seronok2... boleh jawab sambil guling2...



4 comments:

kakngah said...

rasanya.. last weekend ada citer mira edora ni...

JUE said...

kakngah : ye betul..tapi yg baru2 ni jue x tgk sbb dolu2 dh tgk cite nih. hehe..

N.Q.R said...

3.dh terai gugel..tak jmpa la sohaimi douglas.
4.sumpah aku tatau tok kajang org burma!!
12.hahahha..sumpah aku ingat kita masuk iklan tu..smpai skg mcm bangga jek..hahaha..skg rmbut aku dh rosak..sbb tak pakai rejoice kot?
16.pakcik ko yg mana duduk bentong ni?
18.aku sgt ingat okeh!!menggila cari asrama dia..sib baik dia bg pinjam baju dia.hahaha..btw,kita ada kazen nama Syazana. harap maklum okeh!

JUE said...

N.Q.R :
3. Samala..dh penah try gugel. Ntah2 dia pn dh xde kt dunia nih lagi.
4. Lorrr x tau ke? Ye..dia org Burma. Dtg Malaya mase perang ke seblom perang ntah.
12. Hahaha mmg bangga siot walaupun 10 thn lpas punye cite! Rambut aku pn dh rosak. Klu cite penah masuk iklan pn kompem org x caya! ;P
16. Ehhh lupe laaaa...Paksu dh x dok Bentong! heheheh.
18. Betul2..sebulan kita melaram ngn baju CK ngn baju Guess dia! Ke...lebih sebulan eyh? Hahahah. Ish rindu plak aku ngan korang!!! Ko rindu kt aku x??? =D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails