Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, March 11, 2010

Girl Rania

Lama x cite pasal my little girl Rania...Muqrie skang ni mmg suke panggil adik dia...Girl Rania! Blk dr Taska mesti tanye... "Ma...girl mane? Girl...girl Rania? Mane?" Itu adalah ayat wajib yg dia akan tanye...dan ayat wajib dari mama pun sama... "Girl blom blk lagi.... :)".

Ok...berbalik pada cite yg aku nk cite ni. Ada 2 benda sbenanya... juz utk bercerita-cerita je lah. Mana tau...ada sahabat2 kt luar sana yg rindu nk tau perkembangan Rania skang kn? Heeee....

Ermmmm....Rania skang ni dalam fasa x nak makan. Susah sgt nk bg dia mkn skang. X nk mkn nasik...beli bubur McD pn x nk. Kadang dia acah kita...kata nk nasik. Bila suap...x bukak mulut. Klu dia mkn pn...dlm 2, 3 suap jer. Selebihnye minum susu. Buah pn ok la...nasib dia suke mkn buah. Keropok pn dia suke gak. Bole kata hari2 dia mintak keropok. Tapi klu bole...aku x nk la bg selalu2 sgt. Cik abg lak kata...bg je la dia keropok....drpd dia x mkn lngsung.

Risau? Memang la risau. Kita sebagai kaum ibu ni...kalau anak x nk mkn mesti risau kn? Tapi, untuk menyedapkan hati aku ngn cik abg...mungkin Rania pn sama ngn abg dia dulu. Muqrie mase lebih kuang baya Rania dulu pn x nk mkn gak. Sampai cengkung muke dia mase tu! Bila umur dh 2 thn baru dia start beselera mkn. So, Rania...nnti bila selera tu dh dtg...mkn byk2 yer nakkkk? Makan sayur k? (jgn jadi cam mama...x suke mkn sayur hijau. Mlm td wat mee udang yg terkembang, aku x boh sayur pn. hehehe...).

Ok, meh la layan gamba Rania mase dolu2....






Ehhhhhh....jap jap! Ada satu lagi cite. Insiden camni dh 2 kali berlaku dlm bulan ini. Aku cite the 1st insiden jer la eh. Ermmm Rania mmg suke mandi dlm bekas baby...lepas2 aku dh mandikan dia, aku diri kn dia kt tepi...sementara aku nk buang air dlm bekas tu n gantung blk bekas kt tmpt yg biasa aku sangkut tu la... Aku toleh2 jer...terus suara aku bertukar jadi cam Ning Baizura. Nyaring kemain aku jerit nama dia! Korang tau dia wat pe? Dia gi gagau tangan dia dlm Toilet Bowl!!!!! Eeeeeeeeeee....

Ini sekadar gamba...aku google jer.



7 comments:

QueenWizza said...

comelnye rania..comel sgt :)

JUE said...

QueenWizza - Mekacih wizza...

eMMe said...

akak, tempek la gambar rania kacau dodol, hehehehe....

NURUL said...

nama anak kita lebih kurang tp anak saya raina :)

JUE said...

eMMe - klu kacau dodol xpe...ni kacau kt tmpt lain. huhu...
* nk kena beli pencuci yg anti-bakteria.


NURUL - a'ah...dkt2 nk sama. RANIA...RAINA hehe...

fatenton said...

ya rabbi comel betul si rania ni..
hmmm mcmane nak dpt anak comel mcm ni ye kak jue.. :)

JUE said...

fatenton - time kacih... erk? camne nk dpt anak comel? Hmmmm...mencabar jugak soklan faten nih. Er camni...dptkan acuan yg betul...masukkan tepung, telur, gula, air...etc. Hahaha....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails